Over mij

E-mail Marketeer - MailChimp & Klaviyo specialist

Samen met jou wil ik het avontuur aangaan om jouw e-mailmarketing op zo'n manier in te zetten dat jij alleen nog maar naar de nieuwsbrieven hoeft te kijken die worden verstuurd. Hierbij kun je denken aan marketing automations en manuele nieuwsbrieven (bijv. nieuwe promoties en nieuwe producten). Natuurlijk kan ik deze e-mails ook voorbereiden, zodat jij ze alleen nog maar hoeft te controleren voordat ze verstuurd worden.

Wat voor mij het belangrijkste is, zijn de doelstellingen van jouw bedrijf. Op basis van deze doelen maak ik een voorstel over hoe we de e-mailmarketing het beste kunnen opzetten en/of optimaliseren.

Liever de nieuwsbrieven personaliseren? Geen probleem, samen kijken we naar de mogelijkheden en ik werk ze vervolgens voor jou uit.

Marco de Pooter - Freelance E-mail Marketeer

Laten we elkaar beter leren kennen!


Wat je kan verwachten

Met meer dan 10 jaar ervaring in e-mailmarketing bij verschillende (internationale) bedrijven, breng ik de nodige ervaring op het gebied van e-mailmarketing mee. 

Mijn doel is om de gehele e-mailmarketing zo in te richten dat jij als ondernemer je er niet meer zorgen over hoeft te maken. Uiteraard gebeurt dit alles in overleg en met oog voor de doelstellingen die jij als bedrijf hebt met de nieuwsbrieven.


Wat ik voor jou kan doen:

Het opzetten en verwerken van e-mail journeys/automations

Door het opzetten van journeys/automations hoef je je nauwelijks zorgen te maken over e-mails die naar klanten moeten worden gestuurd die je wilt heractiveren of die je wilt feliciteren met een verjaardagsmail.

Het uitvoeren en analyseren van A/B-testen

Door verschillende elementen te A/B-testen, kom je erachter welke optie het beste werkt voor je doelgroep. Bijvoorbeeld, heeft een voornaam in het onderwerp van de nieuwsbrief een hogere open rate bij jouw doelgroep, of heeft het juist een negatief effect?

Er is maar één manier om daar achter te komen: A/B-testen.

Je kan dit volledig uit handen geven. Ik zal alle A/B-testen opzetten, uitvoeren en analyseren

Maandelijkse analyses

Als de mails (inclusief automations) eenmaal zijn verstuurd of geactiveerd, kan je denken: dat is het. Maar zo is het niet! Het is belangrijk om de resultaten van je e-mails continu te analyseren, zodat je ze kunt aanpassen of indien nodig kunt testen.

Wat ik voor jou kan doen, is een maandelijks analyserapport opstellen, zodat je in één overzicht kunt zien wat de resultaten zijn en wat mijn bevindingen en adviezen zijn.

Optimalisatie

Als A/B-testen laten zien dat bepaalde elementen beter werken, zal ik dit, indien gewenst, implementeren in alle e-mails. Daarnaast kunnen er altijd nieuwe elementen aan de e-mails worden toegevoegd om ze zo optimaal mogelijk te houden voor de klant.

Personalisatie / Segmentatie toepassen

Niet elke manuele e-mail hoeft naar iedereen verstuurd te worden. Misschien is de klant niet geïnteresseerd in het artikel of product. Door deze klant(en) uit te sluiten, creëer je meer gepersonaliseerde e-mails en stuur je de klant alleen relevante informatie en/of producten.

Dit kan ik voor jouw instellen en continu blijven bewaken.