Mijn werkwijze

Om tot een goed plan te komen, is het belangrijk dat we hetzelfde doel voor ogen hebben. Met mijn werkwijze probeer ik zoveel mogelijk informatie van tevoren te ontvangen, zodat alles daarna zorgvuldig uitgewerkt kan worden. Hieronder volgt een uitleg van mijn werkwijze.

1. Intakegesprek

Een duidelijke doelstelling en het uitspreken van wensen voor de e-mailmarketing is voor een goede samenwerking erg belangrijk. Tijdens het intakegesprek bespreken we verschillende zaken, zoals de huidige e-mailmarketingstrategie en waar je naartoe wilt met je campagnes.

Het is natuurlijk ook fijn om te weten met wie je gaat samenwerken.

2. Voorstel

Ik zal de punten die tijdens het intakegesprek zijn besproken, verder uitwerken in een voorstel. Hierin stel ik de doelstellingen en gekozen strategie op, evenals hoe we deze gaan bereiken.

3. Implementatie

Als het voorstel wordt geaccepteerd, zal ik, in samenwerking met jou, de strategie implementeren en bijvoorbeeld verschillende journeys (automations) of A/B-testen opzetten in het programma dat je gebruikt om je e-mails te versturen.

4. Nazorg

Nadat het project is afgerond, sluit ik de deur niet meteen. Goede nazorg is voor mij erg belangrijk. Het opzetten en activeren van de journeys is namelijk pas het begin.

Met maandelijkse analyses kunnen we mogelijk bepaalde dingen in de e-mails aanpassen om de prestaties te blijven verbeteren.


Wat ik voor jou kan doen:

Het opzetten en verwerken van e-mail journeys/automations

Met het opzetten van geautomatiseerde flow / journeys en e-mailcampagnes zorg je ervoor dat op de belangrijkste momenten voor je klant, bijv. heractivatie-e-mails of persoonlijke verjaardagswensen, automatisch en op het juiste moment worden verstuurd. Dit bespaart tijd en versterkt je klantrelaties.

Het uitvoeren en analyseren van A/B-testen

Door A/B-testen uit te voeren op verschillende elementen, ontdek je wat het beste werkt voor jouw doelgroep. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: verhoogt een voornaam in het onderwerp van je e-mail de open rate, of heeft het juist een negatief effect? A/B-testen is dé manier om dit te achterhalen.

Wil je dit proces uit handen geven? Ik zorg voor het opzetten, uitvoeren en analyseren van al je A/B-testen, zodat je inzicht krijgt in wat echt werkt.

Maandelijkse analyses

Het versturen van e-mails en automatision is slechts het begin. Het echte werk ligt in het analyseren van de resultaten. Door regelmatig inzicht te krijgen in de prestaties van je e-mails, kun je optimalisaties doorvoeren en nieuwe tests uitvoeren om betere resultaten te behalen.

Ik help je hierbij door maandelijks een uitgebreid analyserapport op te stellen. In één overzicht zie je de belangrijkste resultaten en mijn aanbevelingen voor verdere optimalisatie.

Optimalisatie

Wanneer A/B-testen aantonen dat bepaalde elementen beter presteren, kan ik deze direct implementeren in al je e-mails, als je dat wenst. Bovendien blijf ik continu nieuwe elementen toevoegen en testen, zodat je e-mails altijd optimaal blijven aansluiten bij de behoeften van je klanten.

Personalisatie / segmentatie doorvoeren

Niet elke manuele e-mail hoeft naar je volledige klantenbestand te worden verzonden. Het kan zijn dat een klant niet geïnteresseerd is in een specifiek artikel of product.

Door deze klanten gericht uit te sluiten, kun je meer gepersonaliseerde e-mails versturen en uitsluitend relevante informatie en producten aanbieden. Zo verhoog je de betrokkenheid en klanttevredenheid.

Dit kan ik voor je inrichten en bijhouden/bewaken.